GR News
GR News
GR News
Spektakularny sukces nowej sportowej Toyoty GR86 na polskim rynku

 

Spektakularny sukces nowej sportowej Toyoty GR86 na polskim rynku

Przedsprzedaż nowej Toyoty GR86, która zastąpiła model GT86, rozpoczęła się i zakończyła w poniedziałek 21 lutego. Limitowana seria 50 egzemplarzy sportowego coupe, które zostały przeznaczone na polski rynek, została zamówiona w 35 sekund.

„Tylko 35 sekund! Tyle wystarczyło, żeby spłynęły do nas zamówienia na wszystkie egzemplarze nowego GR86. To niesamowity sukces tego auta i zespołu TOYOTA GAZOO Racing, który stoi za jego budową. Ten samochód powstał z pasji naszego szefa Akio Toyody do motorsportu i sportowych pojazdów. Pasji, którą my w całej Toyocie podzielamy. Bardzo się cieszę, że polscy kierowcy dzielą ją razem z nami” – powiedział Robert Mularczyk, PR Senior Manager Toyota Motor Poland i Toyota Central Europe.

Dla porównania, w całym 2012 roku, czyli w pierwszym roku sprzedaży, model GT86 znalazł w Polsce 126 nabywców, a łącznie pasjonaci sportowych samochodów w naszym kraju kupili 365 tych aut. GT86, który kontynuował tradycję słynnej sportowej Corolli AE86 i na całym świecie służył zawodnikom do startów w wyścigach, rajdach i zawodach driftingowych, zanotował łączną globalną sprzedaż 220 tys. egzemplarzy.

Aż 78% z 50 egzemplarzy GR86 zamówionych przez polskich klientów to auta w najwyższej konfiguracji Executive z manualną, 6-biegową skrzynią. Kolejne 18% nabywców wybrało tę samą wersję, ale z przekładnią automatyczną. Pozostałe 4% to auta z manualną skrzynią i podstawowym wyposażeniem Dynamic. Pierwsze egzemplarze nowego GR86 dotrą do salonów w połowie 2022 roku. Samochód będzie produkowany na rynek europejski przez dwa lata w ograniczonej liczbie egzemplarzy.

Samochody inspirowane motorsportem
Nowa Toyota GR86 to trzeci globalny samochód z linii GR. Auto dołączyło do dwóch innych sportowych modeli marki – GR Supry i GR Yarisa. Nowy model kontynuuje najlepsze tradycje poprzednika – zachował klasyczny układ silnika zamontowanego z przodu i tylnego napędu oraz wolnossący silnik typu bokser. Jednocześnie GR86 jest lżejsze, mocniejsze i bardziej dynamiczne oraz pod każdym względem lepsze i bardziej dopracowane.

Ogromne zainteresowanie polskich kierowców nowym GR86 to kolejne potwierdzenie sukcesu, jakim okazała się linia GR, którą w 2019 roku zainaugurowała GR Supra, piąta generacja legendarnego sportowego coupe. Drugi model opracowany przez TOYOTA GAZOO Racing, GR Yaris, to sportowy hot-hatch opracowany na podstawie doświadczeń Toyoty w WRC, z turbodoładowanym silnikiem 1,6 l o mocy 261 KM i napędem na wszystkie koła GR-FOUR.

Samochód stworzony na tor
Nowy GR86 to czteroosobowe coupe, które nawiązuje stylistyką do sięgającej lat 60. tradycji samochodów sportowych Toyoty i korzysta z doświadczeń marki w międzynarodowych rajdach i wyścigach. Auto jest nieco niższe i szersze od poprzednika, ma bardzo nisko położony środek ciężkości, a kierowca siedzi o 5 mm niżej. Jego konstrukcja została wzmocniona, a sztywność nadwozia wzrosła o 50 procent. Nowe zawieszenie obejmuje niezależne kolumny MacPhersona z przodu i podwójne wahacze przy tylnej osi. Pomimo większych wymiarów samochód jest lżejszy od GT86 o około 20 kg dzięki zastosowaniu aluminium w poszyciu dachu, przednich błotnikach i masce oraz nowemu projektowi przednich foteli, układu wydechowego i wału napędowego. Te rozwiązania sprawiły, że GR86 jest najlżejszym autem w swojej klasie.

Wolnossący silnik typu bokser o pojemności 2,4 l wytwarza 234 KM mocy i 250 Nm momentu obrotowego. GR86 z sześciobiegową skrzynią manualną rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,3 sekundy (6,9 s ze skrzynią automatyczną). Prędkość maksymalna wynosi 226 km/h (216 km/h ze skrzynią automatyczną). W standardzie jest tylny mechanizm o ograniczonym poślizgu Torsen oraz selektor trybów jazdy – dzięki czemu auto już od niskich prędkości daje ogromną radość z jazdy.