GR News
GR News
GR News
GR Supra, GR Yaris, a może czas na GR86?

 

GR Supra, GR Yaris, a może czas na GR86?

Każdy tor, który znajduje się w kalendarzu TOYOTA GR CUP, jest inny. Dlatego z szybkiego i długiego Toru Poznań, na których podczas 1. rundy TOYOTA GR CUP dominowały Toyoty GR Supra, zawodnicy przeniosą się już 3 maja na kręty i techniczny Tor Kielce, który jest z kolei królestwem Toyoty GR Yaris. Wspólnie z zawodami Interia Drive Cup zostanie rozegrana tam 2. runda TOYOTA GR CUP.

 

Zlokalizowany w Miedzianej Górze obiekt, to mieszanka ciasnych zakrętów i wąskich śliskich partii o różnej przyczepności z bardzo szybkim oraz wymagającym odcinkiem leśnym. Konfiguracja toru wymaga od uczestników wysokiego poziomu umiejętności, a dodatkową trudnością jest typowa dla Gór Świętokrzyskich nieprzewidywalna pogoda.

GR Yaris od początku powstawał z myślą o pokonywaniu najtrudniejszych warunków. To dlatego otrzymał stały mechaniczny napęd na cztery koła GR-Four, świetne zawieszenie i hamulce. W zeszłym sezonie w ekstremalnych deszczowych warunkach na Torze Kielce te cechy i rajdowy rodowód tego zadziornego hot-hachta sprawiły, że GR Yarisy nie miały sobie równych na tym obiekcie, a ich kierowcy zdominowali praktycznie wszystkie grupy i klasy. 

 

Z kolei 1 kwietnia na Torze Poznań, także pomimo bardzo trudnych, deszczowych warunków, zgodnie z oczekiwaniami najszybszym autem okazała się 460-konna Toyota GR Supra. Długie, szybkie łuki wielkopolskiego toru promowały wyścigowe cechy konstrukcyjne tego sportowego gran turismo Toyoty – mocny silnik, świetne zawieszenie, inteligentny układ przeniesienia napędu na tylne koła oraz lekkie, doskonale wyważone nadwozie. GR Supra z powodzeniem rywalizuje już na światowych torach m.in. w klasie GT4.

Jednak Tor Kielce swoją charakterystyką odpowiada bardziej odcinkowi specjalnemu na rajdzie. Są to idealne warunki, w których Toyota GR Yaris może zaprezentować pełnię swoich możliwości i najlepsze cechy wywodzące się z rajdowego DNA swoich poprzedników z napędem GT-Four, jak słynne Toyoty Celica ST165, ST185, czy ST205.

Czy tak będzie i w tym roku, czy też może do walki z rajdowymi GR Yarisami i wyścigowymi GR Suprami, włączy się nowy członek rodziny GR - Toyota GR86?

 

Tor Kielce to szczególne miejsce dla tego modelu, bo właśnie na tym torze w roli Safety Cara, auta technicznego sprawdzającego warunki na trasie, zadebiutował w wyścigowych warunkach w Polsce GR86. Auto kusiło wszystkich uczestników i kibiców swoimi pięknymi liniami nadwozia, a dzięki mocnemu i elastycznemu, wolnossącemu silnikowi o pojemności 2,4 litra oraz klasycznemu napędowi na tył kibice mogli podziwiać liczne długie i widowiskowe poślizgi, którymi GR86 godnie nawiązywał do swojego kultowego pierwowzoru - modelu AE86.

 

Seria jest otwarta na wszystkie modele Toyoty, także te spoza linii GR, więc na Torze Kielce nie zabraknie także wielu klasycznych konstrukcji Toyoty, takich jak MR2, Celica, Corolla czy GT86, które walczą w specjalnie dla nich stworzonej klasie Race & Fun.

 

   >>> Więcej informacji ze świata TOYOTA GAZOO Racing