GR News
GR News
GR News
Rywalizacja w TOYOTA GR CUP nabiera tempa. Druga runda markowego pucharu Toyoty na Torze Kielce

 

Rywalizacja w TOYOTA GR CUP nabiera tempa. Druga runda markowego pucharu Toyoty na Torze Kielce

Uczestnicy markowych pucharów Toyoty wyjątkowo często odwiedzają tor wyścigowy. Rozegrana 3 maja na Torze Kielce druga runda TOYOTA GR CUP wyłoniła kolejnych zwycięzców w imprezach track day. A już 19-20 maja zespoły walczące w TOYOTA GR CUP DIGITAL będą ścigać się na wirtualnej wersji legendarnego toru Nürburgring.

Dzięki inicjatywie TOYOTA GAZOO RACING Polska sportowe modele GR Yaris, GR Supra czy GR86 można podziwiać zarówno na żywo w serii TOYOTA GR CUP, jak i wirtualnie w e-motorsporcie podczas TOYOTA GR CUP Digital. Rozgrywane równolegle od kwietnia cykle dostarczają entuzjastom szybkiej sportowej jazdy oraz fanom marki Toyota regularną dawkę emocji.

Wyścigowy weekend z TOYOTA GR CUP
Druga runda TOYOTA GR CUP została rozegrana na torze Kielce, bardzo lubianym przez pasjonatów motorsportu obiekcie o zróżnicowanej charakterystyce. Impreza została zorganizowana wspólnie z zawodami Interia Drive Cup podczas weekendu 2 i 3 maja.

Na sportowym obiekcie w Miedzianej Górze trzeba się zmierzyć zarówno z ciasnymi, technicznymi zakrętami w sekcji kartingowej, jak i długimi, szybkimi łukami o zmiennym pochyleniu na wyścigowym odcinku leśnym. Ten charakterystyczny odcinek toru, przypominający bardziej trasę wyścigu górskiego, wymaga od kierowców nie tylko maksymalnego skupienia, ale przede wszystkim dużej odwagi, by osiągnąć jak najlepszy czas przejazdu.

W drugiej rundzie TOYOTA GR CUP wzięły udział wszystkie trzy modele z linii GR. Zarówno sportowy hatchback GR Yaris, jak coupe GR Supra i GR86 rywalizowały ze sobą na tej samej trasie. Była to rzadka okazja do porównania w jednym miejscu trzech bardzo różnych sportowych aut o odpowiednio rajdowym, wyścigowym i driftingowym rodowodzie.

W klasie Toyota GR Yaris Cup pierwsze zwycięstwo w sezonie odniósł Jerzy Pyzel. Na drugim miejscu podium stanął Łukasz Witas, a na trzecim Jacek Pieńkowski. Jakub Borkowski w Toyocie GR86 w barwach słynnej Corolli AE86 z kultowej mangi Inital D także mógł się cieszyć ze swojego pierwszego zwycięstwa w klasie Toyota GR Open.

Na torze nie zabrakło również klasycznych modeli japońskiej marki, które do dziś z powodzeniem startują w wyścigach i rajdach. W TOYOTA GR CUP mogą one rywalizować w specjalnie dla nich stworzonej klasie Race & Fun. Wśród klasyków i youngtimerów Toyoty po raz drugi bezkonkurencyjny okazał się Maciej Pawelec prowadzący Toyotę Celicę TS siódmej generacji. Drugie i trzecie miejsce podzielili między siebie Karol Miodyński w Toyocie MR2 trzeciej generacji i Jan Biegoń w Toyocie MR2 pierwszej generacji.

Koncepcyjna Toyota FT-1 w Zielonym Piekle
Już 18 i 19 maja rywalizacja przeniesie się w cyfrowy świat e-motorsportu podczas drugiej rundy TOYOTA GR CUP DIGITAL. Uczestnicy tego markowego pucharu rozgrywanego wspólnie z e-sportową ligą Gran Turismo Team Cup staną przed dużym wyzwaniem. Rywalizacja przeniesie się na najbardziej znany tor na świecie, legendarny Nürburgring. Zlokalizowany w Niemczech obiekt zyskał przydomek Zielonego Piekła, który nawiązuje do gęstych lasów gór Eifel otaczających większość nitki toru.

Zawody rozegrane zostaną na wirtualnym odpowiedniku toru Nürburgring, przygotowanego w taki sam sposób jak podczas słynnego wyścigu Nürburgring 24 Hours. Ponad 25 kilometrów bardzo wąskiego, krętego, trudnego technicznie toru sprawi, że kierowcy będą musieli zaprezentować mistrzowski styl jazdy. Nürburgring liczy aż 170 zakrętów i jest otoczony drzewami oraz metalowymi barierkami.

Oprócz wyjątkowego toru kierowcy będą mieli do dyspozycji także unikalny samochód – koncepcyjną Toyotę FT-1 w torowej konfiguracji VGT GT3. Wyczynowe auto o masie niespełna 1300 kilogramów z ponad 550-konnym silnikiem jeszcze bardziej podniesie poziom trudności i zagwarantuje widowiskowe starcie.

Wyścigi odbędą się na dystansie 5 okrążeń w zmiennych warunkach pogodowych i zostaną poprzedzone 20-minutowymi kwalifikacjami. Transmisja z zawodów będzie dostępna na żywo w serwisie YouTube.

„W tym roku obok standardowej rywalizacji w ramach zawodów typu track day uruchomiliśmy po raz pierwszy rywalizację online. To ciekawa alternatywa dla osób, które pasjonują się sportami samochodowymi i chcą rozwijać się w e-motorsporcie. Wpisuje się to w światowe trendy rozwoju motorsportu zarówno w świecie rzeczywistym, jak i wirtualnym” – powiedział Mateusz Malinowski, Regional Product Manager Toyota Central Europe.

Wirtualne wyścigi takie jak TOYOTA GR CUP DIGITAL to ciekawa dyscyplina, która mocno się rozwija i zdobywa coraz większe powodzenie wśród zawodników i fanów. Zawody na symulatorach dają możliwość spróbowania swoich sił za kierownicą samochodów, które w rzeczywistości nie są dostępne. Jest to też dobry trening umiejętności, z którego chętnie korzystają nie tylko fani gier komputerowych i e-motorsportu, ale także kierowcy startujący w zawodach w świecie rzeczywistym.

 

 

  >>> Więcej informacji ze świata TOYOTA GAZOO Racing