GR News
GR News
GR News
TOYOTA GAZOO Racing przygotowana na wyścig 6 Hours of Spa-Francorchamps

 

TOYOTA GAZOO Racing przygotowana na wyścig 6 Hours of Spa-Francorchamps

Rywalizacja w Mistrzostwach Świata FIA w Wyścigach Długodystansowych (WEC) przeniesie się 10 maja do Belgii na legendarny tor Circuit de Spa-Francorchamps. Dwie załogi w Toyotach GR010 HYBRID stoczą na nim walkę o dziewiątą wygraną dla marki.

6-godzinny wyścig Spa-Francorchamps to nie tylko kultowa pozycja w kalendarzu wyścigów długodystansowych, ale także ostatnia runda przed kulminacyjnym punktem sezonu - 24-godzinnym wyścigiem Le Mans w dniach 14-15 czerwca. Zawody w Belgii są zatem bardzo ważnym punktem w przygotowaniach TOYOTA GAZOO Racing do walki o szóste zwycięstwo i podwójne punkty w Le Mans.

Zespół Toyoty w przeszłości osiągał doskonałe wyniki w Spa-Francorchamps. Po ciężkiej walce w poprzedniej rundzie na włoskim torze Imola chce powrócić w Belgii do walki o zwycięstwo. W swoich dotychczasowych 12 startach w WEC na Circuit de Spa-Francorchamps Toyota wygrywała osiem razy, z rekordową serią nieprzerwanych zwycięstw w latach 2017-2023.

W dwóch dotychczasowych rundach WEC 2025, w Katarze i we Włoszech, załogom TOYOTA GAZOO Racing nie udało się stanąć na podium, więc głód zwycięstw w zespole jest tym większy. TOYOTA GAZOO Racing chce w Belgii połączyć inteligentną strategię, zdeterminowanie swoich kierowców do bardzo szybkiej jazdy i świetną pracy całego zespołu, by wygrać i zdobyć maksymalną liczbę punktów. Obecnie zespół Toyoty zajmuje trzecie miejsce w klasyfikacji mistrzostw świata producentów, ze stratą 39 punktów do liderów.

Spa-Francorchamps, to obok rundy na japońskim Fuji Speedway, jeden z dwóch domowych wyścigów TOYOTA GAZOO Racing w WEC. Z racji na bliskość bazy zespołu, zlokalizowanej w oddalonej o 120 kilometrów Kolonii w Niemczech, podczas wyścigu obecna będzie duża grupa pracowników TOYOTA GAZOO Racing Europe. Będą oni kibicować dwóm załogom w składach: Mike Conway, Kamui Kobayashi i Nyck de Vries w GR010 HYBRID z nr 7 oraz Sébastien Buemi, Brendon Hartley i Ryo Hirakawa w siostrzanym GR010 HYBRID z nr 8.

Przygotowania TOYOTA GAZOO Racing do 6-godzinnego wyścigu Spa-Francorchamps i 24-godzinnego Le Mans nabrały tempa w kwietniu. Zespół przeprowadził wtedy dwudniowe testy na bardzo szybkiej wyścigowej nitce toru w Spa-Francorchamps, która została odnowiona na prawie połowie swojej ponad 7-kilometrowej długości.

„Runda na Spa to zawsze wielkie wyzwanie, ponieważ jest to ostatnie wydarzenie przed Le Mans. Jest to więc ważny moment w naszych przygotowaniach i ostatnia szansa, by dopracować nasze strategie i samochód oraz pracę całego zespołu. Spa to fantastyczny tor ze wspaniałą historią i zawsze dużą publicznością, więc wszyscy kierowcy chcą tutaj wygrać. Bardzo lubię ścigać się na tym torze i zawsze nie mogę się doczekać tego wyścigu. Dużym znakiem zapytania w tym roku może być pogoda, musimy więc być gotowi na wszystko, co dodaje weekendowi jeszcze więcej wyzwań. Konkurencja jak zwykle będzie silna i jako zespół jesteśmy przygotowani na zaciętą walkę” - mówi Kamui Kobayashi, dyrektor zespołu TOYOTA GAZOO Racing w WEC i kierowca GR010 HYBRID z nr 7.

Stawka najszybszej i najmocniejszej klasy Hypercar pojawi się na torze już w czwartek 8 maja, gdy zawodnicy zaliczą 90-minutową sesję kwalifikacyjną. Dzień później w piątek 9 maja o 15.25 wystartuje sesja kwalifikacyjna, która ustawi kolejność startu do głównego wyścigu. 6-godzinna rywalizacja rozpocznie się w sobotę 10 maja o godz. 14.00.