
09-07-2025
Wyścig w Brazylii szansą dla TOYOTA GAZOO Racing
Zespół Toyoty w Mistrzostwach Świata FIA w Wyścigach Długodystansowych powraca 13 lipca do walki o obronę mistrzowskich tytułów podczas wyścigu 6 Hours of São Paulo.
Tor Interlagos w brazylijskim São Paulo był świadkiem znaczących kamieni milowych w historii zespołu TOYOTA GAZOO Racing (TGR) w Mistrzostwach Świata FIA w Wyścigach Długodystansowych (WEC). Zaczynając od pierwszego wygranego wyścigu WEC w 2012 roku, a kończąc na zdobyciu przez Toyotę po raz pierwszy w historii tytułu mistrza świata producentów dwa lata później. Również wywalczony w zeszłym roku przez TGR siódmy tytuł mistrzów świata producentów, szósty z rzędu, nie byłby możliwy bez dominacji zespołu w ubiegłorocznym wyścigu na Interlagos, z pole position i zwycięstwem.
Powrót Toyoty GR010 HYBRID na podium jest priorytetem po minionej rundzie WEC, 24-godzinnym wyścigu Le Mans, w którym Mike Conway, Kamui Kobayashi i Nyck de Vries zajęli piąte miejsce. Po pojawieniu się w unikalnych barwach inspirowanych TS020, który ścigał się w Le Mans w 1998 roku, ich GR010 HYBRID z nr 7 powróci do tradycyjnego matowego czarnego malowania.
Druga załoga TGR w składzie Sébastien Buemi, Brendon Hartley i Ryo Hirakawa w GR010 HYBRID z nr 8 prowadziła przez pewien czas w Le Mans, ale ostatecznie ze sporymi problemami udało im się ukończyć na 15. miejscu. Podczas 6 Hours of São Paulo Buemi, który jest już rekordzistą pod względem największej liczby zwycięstw w WEC i ostatnio ustanowił kolejny rekord, stając się najbardziej doświadczonym kierowcą w historii serii ze swoim 90. startem, niestety opuści wyścig w São Paulo z powodu zobowiązań w Formule E.
Po dwóch pole position, dwóch zwycięstwach i trzech miejscach na podium w czterech dotychczasowych startach TGR w 6 Hours of São Paulo, tegoroczna edycja długodystansowego wyścigu jest kuszącą opcją dla zespołu na pierwszą wygraną w sezonie. Celem TGR na 5. rundę WEC w Brazylii jest wygrana, zdobycie maksymalnej liczby punktów i tym samym powrót do czołówki niezwykle konkurencyjnej stawki najszybszych samochodów klasy Hypercar, w której znajduje się 18 aut wystawionych przez ośmiu producentów.
"Cały zespół nie może się doczekać kolejnych wyścigów, zwłaszcza tego w Brazylii. Wsparcie, jakie otrzymujemy od naszych kolegów z Toyota Brasil, jest fantastyczne, a atmosfera na torze jest naprawdę wyjątkowa. W Le Mans nie osiągnęliśmy oczekiwanego wyniku, ale nigdy się nie poddajemy i chcemy walczyć o zwycięstwo w każdym wyścigu. Wiemy, że czeka nas spore wyzwanie, ponieważ nasi rywale pokazali dobre wyniki w tym sezonie" - mówi Kamui Kobayashi, dyrektor zespołu TOYOTA GAZOO Racing w WEC i kierowca GR010 HYBRID z nr 7.
Tor Interlagos o długości 4,309 km oficjalnie nazwano Autodromo José Carlos Pace na cześć urodzonego w São Paulo byłego kierowcy serii Le Mans i Formuły 1. Wyścigi odbywają się na nim już od 1940 roku, a od lat 70. obiekt jest stałym punktem w międzynarodowych kalendarzach sportów motorowych. W zeszłym roku tor powrócił do kalendarza WEC po 10 latach przerwy. Wyróżnikiem Interlagos jest przeciwny do ruchu wskazówek zegara kierunek jazdy na torze oraz położenie na pagórkowatym terenie z licznymi wzniesieniami i spadkami na nitce toru.
Dwie załogi w Toyotach GR010 HYBRID rozpoczną rywalizację na torze w piątek 11 lipca od dwóch 90-minutowych wolnych sesji treningowych. W sobotę 12 lipca rano odbędzie się jeszcze jedna godzinna sesja wolnych treningów, po której nastąpią kwalifikacje i Hyperpole o godz. 15:25 (20:25 CEST). Główny 6-godzinny wyścig rozpocznie się w niedzielę 13 lipca o godz. 11:30 (16:30 CEST).