GR News
GR News
GR News
Trudny wyścig w São Paulo dla TOYOTA GAZOO Racing

 

Trudny wyścig w São Paulo dla TOYOTA GAZOO Racing

Wyścig 6 Hours of São Paulo okazał się bardzo wymagający dla zespołu TOYOTA GAZOO Racing. Dwie załogi w Toyotach GR010 HYBRID wytrzymały trud walki na torze Interlagos w Brazylii i ukończyły 5. rundę Mistrzostw Świata FIA w Wyścigach Długodystansowych.

Urzędujący mistrz świata w klasyfikacji producentów - zespół TOYOTA GAZOO Racing (TGR), chciał powtórzyć zeszłoroczną dominację w wyścigu w Brazylii i zakończyć tegoroczną edycję 6 Hours of São Paulo zwycięstwem.

Zespół TGR napotkał trudności już od pierwszego treningu, co odpowiednio ograniczyło oczekiwania przed głównym 6-godzinnym wyścigiem.

Wyścig rozpoczął się w niedzielę 13 lipca w późny słoneczny poranek o 11.30 czasu lokalnego. Załogi TGR w składzie Brendon Hartley i Ryo Hirakawa (Sébastien Buemi ścigał się w tym czasie w Formule E) w GR010 HYBRID z nr 8 i Mike Conway, Kamui Kobayashi oraz Nyck de Vries w GR010 HYBRID z nr 7 startowały do wyścigu odpowiednio z odległej 10. i 18. pozycji startowej.

Obie załogi GR010 HYBRID skorzystały z mieszanki średnich i twardych opon, co początkowo poskutkowało pewnymi postępami i awansami w stawce. W miarę upływu pierwszej zmiany kierowców obu autom klasy Hypercar brakowało jednak odpowiedniego jednak tempa i podczas pierwszego pit stopu obie załogi znalazły się poza pierwszą dziesiątką.

Konsekwentna i rozważna jazda na oraz mądre zarządzanie zużyciem opon pomogło obu samochodom zbliżyć się nieco do punktowanej dziesiątki przed pierwszą zmianą kierowców, która nastąpiła po dwóch godzinach wyścigu. Druga zmiana kierowców rozpoczęła jazdę na a nowych oponach o średniej mieszance i nie poddawała się, ustanawiając swoje najszybsze okrążenia, gdy zbliżała się połowa dystansu wyścigu.

Podczas kolejnej zmiany kierowców, obie załogi GR010 HYBRID wznowiły walkę o awans na punktowane miejsca, zanim wyścig został na krótko przerwany. Gdy nad torem zachodziło słońce, kierowcy obu GR010 HYBRID minęli linię mety w odstępie zaledwie kilku sekund, zajmując odpowiednio 14. i 15. miejsce. Pomimo dużego wysiłku zespołowego, konsekwentnej jazdy i czystych pit stopów, oba GR010 HYBRID znalazły się poza pierwszą dziesiątką wyścigu po raz pierwszy od 6-godzinnego wyścigu Silverstone w 2018 roku.

"Jestem naprawdę rozczarowany występem i wynikiem. Ukończenie wyścigu na 14. i 15. miejscu nie jest tym, czego oczekujemy. Nie mieliśmy takiej prędkości na prostej jak inni, co oznaczało, że nie byliśmy w stanie z nikim walczyć. Musimy to przeanalizować i ciężko pracować, aby poprawić sytuację. Jestem pewien, że wrócimy silniejsi w następnym wyścigu. Z drugiej strony, wielkie gratulacje dla zespołu AKKODIS ASP Team za zwycięstwo w kategorii LMGT3 z Lexusem RC F LMGT3. Jestem bardzo szczęśliwy, widząc ich na środkowym miejscu na podium. Naprawdę zasłużyli na to zwycięstwo" - mówił po wyścigu Kamui Kobayashi, dyrektor zespołu TOYOTA GAZOO Racing w WEC i kierowca GR010 HYBRID z nr 7.

Zespół TGR wykorzysta teraz letnią przerwę w kalendarzu Mistrzostw Świata FIA w Wyścigach Długodystansowych (WEC) na solidną ocenę tego trudnego weekendu i poprawę osiągów przed kolejną rundą. Będzie nią wyścig Lone Star Le Mans na torze Circuit of the Americas w Austin w Teksasie, 7 września.

Wyniki wyścigu 6 Hours of São Paulo 2025:
1. #12 Cadillac Team JOTA (Lynn/Nato/Stevens) 242 okrążenia
2. #38 Cadillac Team JOTA (Bamber/Bourdais/Button) +57.016 sek.
3. #5 Porsche Penske (Andlauer/Christensen) +58.882 sek.
4. #6 Porsche Penske (Estre/Vanthoor) +1 okrążenie
5. #20 BMW M Team WRT (Rast/Wittmann/Van der Linde) +1 okrążenie
6. #94 Peugeot TotalEnergies (Duval/Jakobsen) +2 okrążenia

14. #7 TOYOTA GAZOO Racing +3 okrążenia
15. #8 TOYOTA GAZOO Racing +3 okrążenia