
29-09-2025
Toyota walczyła o wygraną na torze Fuji
Zespół TOYOTA GAZOO Racing przeżył pełny walki i dramatyzmu wyścig w Japonii. Niestety szanse na wygraną zespołu i podium zostały zniweczone przez pecha podczas pełnego zwrotów akcji wyścigu 6 Hours of Fuji, przedostatniej rundy WEC 2025.
Zespół TOYOTA GAZOO Racing stoczył na torze Fuji spektakularną walkę o wygraną na oczach 66 400 kibiców.
Początek wyścigu był udany i dość spokojny dla załogi Mike Conway, Kamui Kobayashi i Nyck de Vries w Toyocie GR010 HYBRID z nr 7. Jadącemu na pierwszej zmianie Conwayowi udało się uniknąć problemów i kolizji. De Vries wykorzystał obecność wirtualnego samochodu na torze i zmienił się z Conwayem. Wykorzystując sytuację na torze, udało mu się wykonać śmiały manewr wyprzedzania dwóch rywali, dzięki czemu GR010 HYBRID z nr 7 awansował do pierwszej dziesiątki.
Wypadek po dwóch godzinach wyścigu pomógł GR010 HYBRID nr 7 w dalszym awansie. De Vries był w pit lane, kiedy ogłoszono kolejny wirtualny samochód bezpieczeństwa, co zminimalizowało stratę czasową i pozwoliło mu awansować na trzecie miejsce. Tuż po połowie wyścigu GR010 HYBRID z nr 7 zajmował już drugie miejsce, a podczas kolejnego pit stopu nawet prowadził, zanim samochód bezpieczeństwa zniweczył całą tę dobrą pracę.
Następnie GR010 HYBRID z nr 7 musiał zjechać, gdy pit lane był zamknięty, co zgodnie z przepisami wymagało kolejnego postoju po jego ponownym otwarciu i spadł na 13. miejsce.
W piątej godzinie rywalizacji Kobayashi rozpoczął zdecydowaną walkę i szybko powrócił do pierwszej dziesiątki. Ostatni postój na tankowanie na godzinę przed końcem wyścigu pomógł mu w dalszym awansie i ostatecznie załoga GR010 HYBRID z nr 7 zajęła ósme miejsce.
Jeszcze trudniejsze zadanie miała załoga Sébastien Buemi, Brendon Hartley i Ryo Hirakawa w Toyocie GR010 HYBRID z nr 8. Ich kłopoty zaczęły się już w pierwszych minutach, kiedy startując z ósmego miejsca, ich GR010 HYBRID został uderzony przez auto rywala. Uszkodzone auto zjechało do pit stopu podczas żółtej flagi, aby wymienić przebitą lewą tylną oponę i spadło na 17. miejsce. Kolejna komplikacja nastąpiła po trzyminutowej karze stop-go, która spowodowała spadek na 18. miejsce, z dwoma okrążeniami straty. Ostatecznie załodze GR010 HYBRID z nr 8 udało się ukończyć wyścig na 16. pozycji.
Przed zespołem TOYOTA GAZOO Racing została już tylko jedna szansa na zdobycie podium w tym sezonie, podczas ostatniego wyścigu 8 Hours of Bahrain w sobotę 8 listopada.
Wyniki wyścigu 6 Hours of Fuji 2025:
1. #35 Alpine Endurance Team (Chatin/Habsburg/Milesi) 202 okrążenia
2. #93 Peugeot TotalEnergies (Di Resta/Jensen/Vergne) +7.682 sek.
3. #6 Porsche Penske (Estre/Vanthoor) +8.167 sek.
4. #5 Porsche Penske (Andlauer/Jaminet) +16.083 sek.
5. #94 Peugeot TotalEnergies (Duval/Jakobsen/Vandoorne) +18.542 sek.
6. #009 Aston Martin THOR (Riberas/Sorensen) +39.761 sek.
8. #7 TOYOTA GAZOO Racing +45.031 sek.
16. #8 TOYOTA GAZOO Racing +2 okr.